فتح اله امی؛ دومان پوررجب صوفیانی؛ داوود دومیری گنجی؛ سید حسین موسوی
دوره 13، شماره 1 ، فروردین 1399، ، صفحه 1-11
چکیده
در این تحقیق سعی شده با توجه به مشخصات جریان بالادست و بدون نیاز به اندازهگیری تجربی، توزیع قطر و سرعت تعیین -گردد. در ابتدا با استفاده از نرم افزار فلوئنت، جریان توربولانس داخل نازل به وسیله مدل دو معادلهای k-ε شبیهسازی شده و انرژی توربولانس نازل در خروجی نازل تعیین میگردد، سپس با استفاده از تحلیل رشد غیرخطی اغتشاشات طول ...
بیشتر
در این تحقیق سعی شده با توجه به مشخصات جریان بالادست و بدون نیاز به اندازهگیری تجربی، توزیع قطر و سرعت تعیین -گردد. در ابتدا با استفاده از نرم افزار فلوئنت، جریان توربولانس داخل نازل به وسیله مدل دو معادلهای k-ε شبیهسازی شده و انرژی توربولانس نازل در خروجی نازل تعیین میگردد، سپس با استفاده از تحلیل رشد غیرخطی اغتشاشات طول شکست افشانه و فرکانس حداکثر ناپایداری تعیین گشته و در نتیجه آن قطر میانگین شکست اولیه تعیین میگردد. همچنین مدل ماکزیمم انتروپی چهارمعادلهای با توجه به ورودی جریان بالادست توسعه یافته و در ادامه ترمهای چشمه ممنتوم و انرژی مدل ماکزیمم انتروپی با استفاده ازنتایج شبیهسازی جریان توربولانس نازل و تحلیل ناپایداری تعیین میگردد. در ادامه نتایج مدل ماکزیمم انتروپی ابتدا با ورودیهای تجربی ارزیابی شده و سپس نتایج مدل با ورودی جریان بالادست تعیین میگردد. این نتایج نیز با نتایج تجربی مقایسه گردیده که همخوانی مناسبی را نشان میدهد
جواد وزیری نایین نژاد؛ فتح الله امی؛ سید حسین موسوی
دوره 10، شماره 1 ، خرداد 1396، ، صفحه 35-45
چکیده
افزودن ذرات فلزی با قطر بهینه به سوختهای جوشان موجب افزایش چگالی گازهای خروجی از دهانه موتور و در نهایت افزایش تراست سیستم میشود. از سوی دیگر، در صورت بهینه نبودن قطر ذرات افزوده، ناپایداری احتراق ایجاد میشود. از این رو جداسازی ذرات با قطر مناسب اهمیت بالایی دارد. در این پژوهش از میان روشهای مختلف جداسازی ذرات آلومینیوم ...
بیشتر
افزودن ذرات فلزی با قطر بهینه به سوختهای جوشان موجب افزایش چگالی گازهای خروجی از دهانه موتور و در نهایت افزایش تراست سیستم میشود. از سوی دیگر، در صورت بهینه نبودن قطر ذرات افزوده، ناپایداری احتراق ایجاد میشود. از این رو جداسازی ذرات با قطر مناسب اهمیت بالایی دارد. در این پژوهش از میان روشهای مختلف جداسازی ذرات آلومینیوم موجود در سوخت به بررسی عملکرد جداکنندة سیکلونی مخروطی شکل، پرداخته شده است به این منظور ابتدا شبکهبندی سیکلون با روشهای مناسبی انجام میشود و سپس نتایج عددی با آزمایشات گزارش شده در مقالات صحهگذاری میشود. با بررسی اثرات قطر، سرعت ذره و زاویة شیب میتوان دریافت که در یک قطر و سرعت ذرة مشخص، با کمتر کردن شیب سیکلون یعنی زاویة بدنة آن با افق، بازده جداسازی افزایش مییابد. همچنین هرچه مقطع ورودی ذرات آلومینیوم به سیکلون در نقطة پایینتری از بدنة سیکلون ساخته شود، بازده جداسازی بیشتر خواهد بود.