تدوین یک سناریوی هدایت چند منظوره در بازگشت به جو

علیرضا عالمی‌نائینی؛ جعفر روشنی‌یان

دوره 6، شماره 4 ، دی 1392، ، صفحه 53-62

چکیده
  در این مقاله، روش هدایت چند منظوره‌ای برای فاز بازگشت به جو ماژول‌های زیرمداری توسعه داده خواهد شد. این سناریو در سه فاز تنظیم شده که هر یک اهداف خاص خود را دنبال می‌‌کند. در فاز نخست، سناریو مبتنی بر مسیر نامی است و با بهره‌گیری از روش توابع حساسیت که حجم محاسباتی و ذخیره‌سازی پایین و در عین حال دقت بالایی را در بر دارد، خطای اولیه ...  بیشتر

توسعة یک روش هدایتی صریح در مأموریت‌های اصلاح مسیرحرکتی ماژول‌های زیرمداری

علیرضا عالمی‌نائینی؛ جعفر روشنی‌یان

دوره 6، شماره 3 ، مهر 1392، ، صفحه 15-26

چکیده
  هدف از مقالة حاضر، تدوین یک قانون هدایتی صریح برای مسائلی با ماهیت تغییر یا اصلاح مسیر حرکت ماژول‌های زیرمداری است. روش مورد استفاده، مبتنی بر حل مسئلة لامبرت بوده و از این رو، دو روش کارآمد در این حوزه معرفی شده و مورد ارزیابی و مقایسه قرار خواهد گرفت. بر این اساس یک سناریوی هدایت معرفی شده و در مسئله تحت بررسی به‌کار گرفته می‌شود. ...  بیشتر

هدایت حلقه بسته با قید بردار سرعت نهایی با ضریب وزنی متغیر با زمان برای شکل دهی پروفیل دستور شتاب

سید حمید جلالی نائینی

دوره 2، شماره 3 ، دی 1388، ، صفحه 1-12

چکیده
  در این تحقیق، حل تحلیلی هدایت حلقه‌بسته با قید بردار موقعیت و سرعت نهایی با اعمال ضریب وزنی متغیر با زمان در معیار عملکرد حداقل انتگرال مجذور دستور شتاب با استفاده از تئوری کنترل بهینه به‌دست آمده‌است. دینامیک سیستم، خطی و از مرتبة دلخواه منظور شده و مدل پسا خطی، اما با ضریب متغیر با زمان فرض شده‌‌است. همچنین فرض شده‌است که اندازه ...  بیشتر

Flight Path Angle Steering with Lambert Guidance Reference

R Zardashti؛ M Bagherian

دوره 2، شماره 2 ، تیر 1388، ، صفحه 75-79

چکیده
  In this paper a new guidance technique for ballistic missiles and launch vehicles is proposed. Generally the Lambert guidance is used to generate missile nominal (correlated) parameters through powered flight to put it in a ballistic flight path. Because of uncertainties and undesired factors, the nominal position and velocity obtained by Lambert technique need to be followed in actual flight. In this paper the Flight Path angle Steering (FPS) procedure is used to accomplish the tracking of nominal parameters. The numerical simulations indicate that the integrated procedure is a cost-effective ...  بیشتر