محمد شهبازی؛ محمد رزمجویی؛ فتح الله امی
دوره 12، شماره 2 ، شهریور 1398، ، صفحه 23-41
چکیده
در این تحقیق، پسروی سطح انواع گرینهای سهبعدی به همراه بالستیک داخلی شبه یکبعدی موتورهای سوخت جامد با استفاده از تئوری مرزهای متحرک روش مجموعه سطح و بهرهگیری از روش مقاطع شبیهسازیشده تا ضمن رسیدن بهدقت بالا در شبیهسازی از زمان تحلیل پسروی گرین نیز بهطور محسوسی کاسته شود. با استفاده از روش مقاطع، گرینهای ...
بیشتر
در این تحقیق، پسروی سطح انواع گرینهای سهبعدی به همراه بالستیک داخلی شبه یکبعدی موتورهای سوخت جامد با استفاده از تئوری مرزهای متحرک روش مجموعه سطح و بهرهگیری از روش مقاطع شبیهسازیشده تا ضمن رسیدن بهدقت بالا در شبیهسازی از زمان تحلیل پسروی گرین نیز بهطور محسوسی کاسته شود. با استفاده از روش مقاطع، گرینهای سهبعدی به تعداد زیادی از سطح مقطعهای دوبعدی تبدیلشده و سپس با استفاده از تئوری منحنیهای تراز در دو بعد پسروی گرین مورد بررسی قرارگرفته است. درنهایت با استفاده از روش درونیابی، سطح سوزش گرینهای سهبعدی حاصل میشود. همچنین برای پیشبینی فشار درون موتور و نرخ سوزش موردنظر یک کد بالستیک داخلی بهصورت شبه یکبعدی نوشته و با کد تحلیل پسروی گرین کوپل شده است. پدیدة سوزش فرسایشی نیز پدیدهای مهم در موتورهای سوخت جامد، بهحساب میآید. در این تحقیق، با در نظر گرفتن سوزش فرسایشی بر اساس مدل سادرهلم، محفظهی احتراق به المانهایی تقسیمبندی میشود و روابط بالستیک داخلی شبه یکبعدی برای محاسبه پارامترهایی از قبیل فشار محفظه احتراق، تراست، سطح سوزش، درجه حرارت محفظه، عدد ماخ و ... در هر المان اعمال و حل میگردد. این روش از نظر نحوه پیادهسازی و میزان دقت با روشهای تحلیلی و آزمایشگاهی مقایسه شده است که بیانگر دقت بالای روش استفادهشده در تحلیل عملکرد موتورهای سوخت جامد با گرین سهبعدی است.