طراحی زیرمجموعههای فضایی: (هدایت، کنترل، سازه و...)
سید حمید جلالی نائینی؛ علی عربیان آرانی
دوره 13، شماره 2 ، تیر 1399، ، صفحه 1-12
چکیده
در تحقیق حاضر، عملکرد قانون هدایت تناسبی حقیقی با پروفیلهای مختلف ضریب ناوبری متغیر برحسب زاویه بین بردار سرعت نسبی و خطدید در حالت خطای سمت اولیه و هدف با مانور ثابت بررسی شدهاست. از آنجایی که انتخاب پروفیل مناسب در حالت خطای سمت اولیه و مانور ثابت هدف، تقریباً عکس یکدیگر شده-است، یک ضریب ناوبری متغیر تابعی از دو پارامتر زاویة ...
بیشتر
در تحقیق حاضر، عملکرد قانون هدایت تناسبی حقیقی با پروفیلهای مختلف ضریب ناوبری متغیر برحسب زاویه بین بردار سرعت نسبی و خطدید در حالت خطای سمت اولیه و هدف با مانور ثابت بررسی شدهاست. از آنجایی که انتخاب پروفیل مناسب در حالت خطای سمت اولیه و مانور ثابت هدف، تقریباً عکس یکدیگر شده-است، یک ضریب ناوبری متغیر تابعی از دو پارامتر زاویة مذکور و نرخ آن ارائه شدهاست. به این طریق فاصله خطا، بطور نمونه برای ضریب ناوبری 4، برای دو قله نخست نمودار فاصله خطای بیبعد برحسب زمان بیبعد کاهش مییابد. تحلیل حاضر با استفاده از معادلات بیبعد در مختصات قطبی برای دو سیستم کنترل ایدهال و دوجملهای مرتبه 5 بدون شتاب اشباع انجام شدهاست. به لحاظ کاربردی، نتایج به ازای ضرایب ناوبری 3 تا 5 تنظیم شدهاست.