بررسی پارامترهای مؤثر بر سیکلون جداکنندة ذرات آلومینیوم موجود در سوخت‌های جوشان

جواد وزیری نایین نژاد؛ فتح الله امی؛ سید حسین موسوی

دوره 10، شماره 1 ، خرداد 1396، ، صفحه 35-45

چکیده
  افزودن ذرات فلزی با قطر بهینه به سوخت­های جوشان موجب افزایش چگالی گازهای خروجی از دهانه موتور و در نهایت افزایش تراست سیستم می­شود. از سوی دیگر، در صورت بهینه نبودن قطر ذرات افزوده، ناپایداری احتراق ایجاد می­شود. از این رو جداسازی ذرات با قطر مناسب اهمیت بالایی دارد. در این پژوهش از میان روش­های مختلف جداسازی ذرات آلومینیوم ...  بیشتر

Laminar and Turbulent Aero Heating Predictions over Blunt Body in Hypersonic Flow

S. A. Hosseini؛ S. Noori

دوره 7، شماره 1 ، فروردین 1393، ، صفحه 33-40

چکیده
  In the present work, an engineering method is developed to predict laminar and turbulent heating-rate solutions for blunt reentry spacecraft at hypersonic conditions. The calculation of aerodynamic heating around blunt bodies requires alternative solution of inviscid flow field around the hypersonic bodies. In this paper, the procedure is of an inverse nature, that is, a shock wave is assumed and calculations proceed along rays normal to the shock. The solution is iterated until the given body is computed. The inverse method is practical for the calculation of flow field between the shock wave ...  بیشتر