محمد مهدی قیصری؛ سید مهدی میرساجدی
دوره 7، شماره 3 ، مهر 1393، ، صفحه 23-32
چکیده
در این تحقیق، پسروی گرینهای دوبعدی موتورهای سوخت جامد با روش سطوح همتراز مرتبة دوم شبیهسازی شده و این روش از نظر نحوة پیادهسازی، میزان دقت و زمان اجرا با روش سطوح همتراز مرتبة اول مقایسه شده است. بدین منظور، با درنظرگرفتن الزامات کلی روش سطوح همتراز و با هدف تحلیل پسروی، الگوریتمی متشکل از پنج گام شبکهبندی، محاسبة ...
بیشتر
در این تحقیق، پسروی گرینهای دوبعدی موتورهای سوخت جامد با روش سطوح همتراز مرتبة دوم شبیهسازی شده و این روش از نظر نحوة پیادهسازی، میزان دقت و زمان اجرا با روش سطوح همتراز مرتبة اول مقایسه شده است. بدین منظور، با درنظرگرفتن الزامات کلی روش سطوح همتراز و با هدف تحلیل پسروی، الگوریتمی متشکل از پنج گام شبکهبندی، محاسبة تابع حداقل فاصله، تعیین وضعیت نسبی، محاسبه مشخصههای بالستیکی و استخراجنتایج طراحی میشود. سپس در مرحلة بهروزرسانی تابع فاصله که در گام چهارم رخ میدهد، در یک مرحله از معادلات مرتبة اول و در مرحلة بعد از معادلات مرتبة دوم استفاده میشود.برای اعتبارسنجی، ابتدا پسروی سه گرین سادة استوانهای، چهارضلعی و ششضلعی در نظر گرفته شده و نتایج به ازای دو شبکة ریز و درشت با نتایج تحلیلی مقایسه میشود؛ سپس با درنظرگرفتن چند گرین کاربردی پیچیده، تأثیر متقابل هندسة گرین، نوع سوزش، روش تحلیل و دقت نتایج سنجیده میشود. نتایج بهدست آمده نشان میدهد روش سطوح همتراز مرتبة دوم در تحلیل گرینهای پیچیده، دقت بالاتری نسبت به روش مرتبة اول دارد، اما در گرینهای ساده با وجود زمان اجرای بالاتر، تفاوت چشمگیری در نتایج دیده نمیشود. بنابراین، با مصالحهای بین زمان اجرا و دقت حل، پیشنهاد میشود که تحلیل پسروی گرینهای ساده با روش مرتبة اول و گرینهای پیچیده با روش مرتبة دوم صورت پذیرد.
الهام رضائیانپارسا؛ سیدمهدی میرساجدی
دوره 5، شماره 2 ، تیر 1391، ، صفحه 69-74
چکیده
در این تحقیق شبیهسازی بالستیک داخلی راکت موتور سوخت جامد بررسی شده است. میدان جریان شامل فضای داخل گرین و نازل است. معادلات متقارن محوری، تراکمپذیر و گذرای اویلر بهعنوان معادلات حاکم و پدیدة سوزش فرسایشی نیز پدیدهای مهم در موتورهای سوخت جامد، در نظر گرفته شدهاند. به منظور شبیهسازی جریان از نرمافزار فلوئنت با درنظرگرفتن ...
بیشتر
در این تحقیق شبیهسازی بالستیک داخلی راکت موتور سوخت جامد بررسی شده است. میدان جریان شامل فضای داخل گرین و نازل است. معادلات متقارن محوری، تراکمپذیر و گذرای اویلر بهعنوان معادلات حاکم و پدیدة سوزش فرسایشی نیز پدیدهای مهم در موتورهای سوخت جامد، در نظر گرفته شدهاند. به منظور شبیهسازی جریان از نرمافزار فلوئنت با درنظرگرفتن قابلیت شبکة متحرک استفاده شده است. فرض شبیهسازی سوزش فرسایشی مستلزم بهرهگیری ویژه از UDFاست که برای اولینبار مورد استفاده قرار میگیرد. نتایج بهدست آمده و مقایسة آنها با سایر روشهای عددی، نشاندهندة دقت فرضیات بهکاررفته است.