رضا اسماعیل زاده؛ ابوالقاسم نقاش؛ مهدی مرتضوی
دوره 10، شماره 3 ، آذر 1396، ، صفحه 15-24
چکیده
در این مقاله یک قانون هدایت بهینه مبتنیبر همواری دیفرانسیلی برای بیشینهسازی سرعت نهایی وسایل پرنده توسعه داده میشود. معادلات حرکت با رویکرد همواری دیفرانسیلی کاهش مییابد و فرمانهای هدایت به سینماتیک مسیر وابسته میشود. مسیر بهینه توسط الگوریتم ژنتیک با کد حقیقی استخراج میشود. برای تولید مسیر برخط، یک مسیر نزدیک بهینه ...
بیشتر
در این مقاله یک قانون هدایت بهینه مبتنیبر همواری دیفرانسیلی برای بیشینهسازی سرعت نهایی وسایل پرنده توسعه داده میشود. معادلات حرکت با رویکرد همواری دیفرانسیلی کاهش مییابد و فرمانهای هدایت به سینماتیک مسیر وابسته میشود. مسیر بهینه توسط الگوریتم ژنتیک با کد حقیقی استخراج میشود. برای تولید مسیر برخط، یک مسیر نزدیک بهینه تخمین زده میشود. مسیر نزدیک بهینه با حل ژنتیک توافق بسیار خوبی دارد و نسبت به هدایت تناسبی خالص برتری قابلتوجهی را نشان میدهد. مزایایی نظیر تولید مسیر با حداقل پارامترها، قابلیت استفاده در انواع وسایل بازگشتی به جو با مکانیسمهای کنترلی متفاوت و استقلال از زمان اصابت، این رویکرد را متمایز کرده است. مقاومت این رویکرد نیز با شبیهسازی مونتکارلو بررسی شده است.