%0 Journal Article %T تحلیل فاصله خطای قانون هدایت صریح مرتبه اول با/بدون اثر رادوم %J علوم و فناوری فضایی %I انجمن هوافضای ایران- پژوهشگاه هوافضا %Z 2008-4560 %A میرزایی, امیرحسین %A جلالی نائینی, سید حمید %A عربیان آرانی, علی %D 2022 %\ 08/24/2022 %V 15 %N 4 %P 1-18 %! تحلیل فاصله خطای قانون هدایت صریح مرتبه اول با/بدون اثر رادوم %K هدایت پایانی %K هدایت صریح %K هدایت بهینه %K تحلیل فاصله خطا %K اثر رادوم %R 10.30699/jsst.2022.1385 %X در این مقاله، تحلیل فاصله خطای قانون هدایت صریح مرتبه اول با استفاده از معادلات خطی شده به صورت بی‌بعد به منظور به دست آوردن منحنی‌های بی‌بعد فاصله خطا ارائه می‌شود. اثر انحراف سمت اولیه، هدف مانوری با شتاب ثابت، محدودیت شتاب رهگیر، خطای اثر رادوم و همچنین سیستم کنترل دوجمله‌ای مرتبة پنجم در تحلیل حاضر لحاظ شده‌است. علاوه بر این، بازخورد نرخ زاویة بدنی به رابطه قانون هدایت صریح به عنوان یک روش جبران کلاسیک شناخته شدة اثر رادوم، اضافه شده است. این تحلیل برای مقادیر مختلف توان تابع آلفا که به عنوان نرخ کاهش خطای تلاش صفر به ازای ورودی کنترل واحد تعریف می‌شود، انجام شده‌است. در حالت خاص، قانون هدایت صریح به ازای تابع آلفا با توان واحد، منجر به استراتژی هدایت بهینۀ مرتبه اول برای کمینه‌سازی معیار عملکرد انتگرال مجذور دستور شتاب در کل زمان پرواز می‌شود. با استفاده از ترسیم نمودارهای بی‌بعد ریشة مجذور فاصله خطا برحسب ثابت زمانی نرخ چرخش خط‌دید و ضریب شیب رادوم، علاوه بر تحلیل فاصله خطا، محدودة پایداری به ازای مقادیر مختلف توان تابع آلفا حاصل می‌شود. %U https://jsst.ias.ir/article_155438_94aeeae613ce637adacfa47b781b7a80.pdf