مهران نصرت الهی؛ علیرضا باصحبت نوینزاده؛ مصطفی ذاکری؛ ولی بمانی؛ یزدان عمادینوری
دوره 7، شماره 4 ، دی 1393، ، صفحه 23-37
چکیده
روش طراحی که در این مقاله ارائه میشود ، برای بلوک انتقال مداری و بهمنظور ابزارسازی، تسریع و سهولت در انجام طراحی سیستمی بلوک انتقال مداری برای انتقال ماهواره از مدار مقصد به مدار هدف است. هدف اصلی در این مقاله، طراحی سیستمی بلوک انتقال مداری سوخت مایع با رویکردی جدید، بهمنظور انجام مانور انتقال مداری در حالت ایدهآل ...
بیشتر
روش طراحی که در این مقاله ارائه میشود ، برای بلوک انتقال مداری و بهمنظور ابزارسازی، تسریع و سهولت در انجام طراحی سیستمی بلوک انتقال مداری برای انتقال ماهواره از مدار مقصد به مدار هدف است. هدف اصلی در این مقاله، طراحی سیستمی بلوک انتقال مداری سوخت مایع با رویکردی جدید، بهمنظور انجام مانور انتقال مداری در حالت ایدهآل و ارائة یک روش نظاممند سادة تداخلی برای طراحی محصولات هوافضایی است. طراحی بلوک انتقال مداری شامل طراحی کلیة زیرسیستمها و یکپارچهسازی کلیة زیربخشهای طراحی است. طراحی کلیة زیرسیستم ها در ارتباط معنادار با سایر زیرسیستم ها و کلیه قیودات زیرسیستمی و سیستمی حاصل میشود. علاوه بر نگاه سیستمی به طراحی هر یک از زیر بخش های طراحی، ایجاد محیط بهینهسازی زیرسیستم با توجه به فیزیک عملکردی زیر سیستم و همچنین یکپارچهسازی جامع طراحی سیستمی بلوک انتقال مداری در یک محیط بهینه صورت گرفته است. نتیجة نهایی طراحی بلوک انتقال مداری برای یک مأموریت مشخص در نتیجة همگرایی جرمی- ابعادی روابط موجود در طراحی یکپارچه است. موارد یکپارچهسازی طراحی طبق ماتریس طراحی و موارد بهینهسازی وهمگرایی در طراحی در متن مقاله به تفصیل آورده شده است. با توجه به ارائة روشی کاملاً علمی و کاربردی و قابل بسط به طراحی نهایی محصول، صحه گذاری در این مقاله به صورت بررسی اجمالی بر روند پارامتری نتایج حاصل از طراحی صورت گرفته است. بنابراین، در این مقاله، روشی جدید برای یکپارچه سازی طراحی در محیط بهینه سازی و همگرایی مشارکتی با حفظ کلیة قیودات و محدودیتهای سیستمی برای مشخصکردن مشخصات سیستم و زیرسیستمهای بلوک انتقال مداری تدوین شده است