آیدین محمدی؛ احسان طاهری؛ جعفر. روشنییان؛ محسن بهرامی
دوره 4، شماره 1 ، تیر 1390، ، صفحه 69-78
چکیده
در این پژوهش روش هدایت اغتشاشیبر پایه ماتریس انتقال حالت برای مسئلهای غیر کپلری که شامل نیروها و شتابهای غیر جاذبهای قابل پیشبینی باشد توسعه یافته است. در این رویکرد خطیسازیها و فرآیند تولید ماتریسهای پایه با فرض حضور نیروی آیرودینامیک علاوه بر نیروی گرانش غیر کپلری انجام شده است و بر اساس این رویکرد عملکرد روش هدایت ...
بیشتر
در این پژوهش روش هدایت اغتشاشیبر پایه ماتریس انتقال حالت برای مسئلهای غیر کپلری که شامل نیروها و شتابهای غیر جاذبهای قابل پیشبینی باشد توسعه یافته است. در این رویکرد خطیسازیها و فرآیند تولید ماتریسهای پایه با فرض حضور نیروی آیرودینامیک علاوه بر نیروی گرانش غیر کپلری انجام شده است و بر اساس این رویکرد عملکرد روش هدایت C*را برای مسائل که نیرویی غیر از گرانش در آن دخیل است اصلاح شده است. در نهایت نیز هدایت C*توسعه یافته برای هدایت ماموریت فرود یک محموله به روی یک سیاره توسعه یافته و از آن برای اصلاح مسیر مدول و افزایش دقت فرود بهرهگیری شده است. نتایج نشان دهنده افزایش قابل توجه دقت نسبت به حلهای غیر کپلری است.