فرهاد صمدزادگان؛ قاسم عبدی
دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1391، ، صفحه 1-14
چکیده
در سالهای اخیر با افزایش قابلیت و کارایی دوربینهای رقومی، پردازشگرها و توسعة الگوریتمهای پردازش تصاویر، روشهای ناوبری هوایی بینائیمبنا بهمنظور غلبه بر محدودیتهای سایر سامانههای ناوبری مورد توجه بسیاری از محققان قرارگرفته است. در این روشها بهمنظور تعیین پارامترهای ناوبری، عمدتاً از تناظریابی اتوماتیک تصویر اخذ ...
بیشتر
در سالهای اخیر با افزایش قابلیت و کارایی دوربینهای رقومی، پردازشگرها و توسعة الگوریتمهای پردازش تصاویر، روشهای ناوبری هوایی بینائیمبنا بهمنظور غلبه بر محدودیتهای سایر سامانههای ناوبری مورد توجه بسیاری از محققان قرارگرفته است. در این روشها بهمنظور تعیین پارامترهای ناوبری، عمدتاً از تناظریابی اتوماتیک تصویر اخذ شده توسط یک سنجنده با اطلاعات موجود در یک پایگاه داده مرجع استفاده میشود. از آنجاکه حل مسئلة تناظریابی در ناوبری اتوماتیک سکوهای پرنده با پیچیدگیهای فراوانی مواجه است، در این تحقیق روشی نوین در زمینة ناوبری بینائیمبنای سکوهای پرنده بهمنظور افزایش قابلیت اعتماد، سرعت و دقت فرآیند زمین مرجعسازی تصاویر هوایی ارائه شده است. بهمنظور ارزیابی توانایی روش ارائه شده، پارامترهای توجیه یک سنجندة هوایی در مناطق با پیچیدگیهای مختلف و با شرایط متفاوت تعیین شد. نتایج حاصل بیانگر توانایی روش ارائه شده به منظور حل مشکلات مطرح در روند زمین مرجع کردن اتوماتیک تصاویر هوایی و افزایش دقت و صحت سامانة ناوبری بینائیمبناست.